Fiat Bravo II (198), produs între 2007 și 2014, este disponibil în mai multe variante de motorizare, atât pe benzină, cât și diesel. Alegerea bateriei potrivite depinde de tipul motorului, prezența sistemului Start-Stop și specificațiile tehnice ale bateriei.
Pentru motoarele pe benzină de 1.4 fără Start-Stop, se recomandă baterii plumb-acid cu o capacitate de 50–55 Ah și un curent de pornire între 470–540 A. Modele exemplu sunt Bosch S40 02, Bosch S50 02, Rombat 550.3510.048, Rombat 555.2310.054, Varta C22 și Varta C30. Acestea sunt ideale pentru configurații standard ale motoarelor pe benzină.
Pentru versiunile cu 1.4 T-Jet sau 1.4 LPG, specificațiile bateriei rămân aceleași, dar în condiții grele este bine să alegi un model cu curent de pornire mai mare.
Motoarele pe benzină cu Start-Stop, precum 1.4 16V (140 CP), necesită baterii EFB cu capacitatea de 60 Ah și curent de pornire 560 A. Exemple includ Bosch S4 E05, Rombat 560.1120.056 și Varta D53. Tehnologia EFB asigură durabilitate mai mare pentru utilizarea frecventă a Start-Stop.
Pentru motoarele diesel 1.6, 1.9 sau 2.0 D Multijet, sunt recomandate baterii plumb-acid cu capacitatea 60–65 Ah și curent de pornire 510–640 A. Exemple includ Bosch S40 05, Bosch S50 05, Rombat 560.3520.054, Rombat 562.4720.051, Rombat 565.2320.064, Varta D15 și Varta D24.
O alegere corectă a bateriei nu doar că îmbunătățește pornirea mașinii, dar poate contribui și la reducerea consumului de combustibil printr-un management mai eficient al energiei.
Fiat Bravo în versiunea II (198) a fost produs în anii 2007 – 2014. Tabelul de mai jos prezintă informații despre bateriile potrivite pentru fiecare dintre motoarele disponibile pe piață.
Parametrii de bază ai bateriilor care se potrivesc cu Fiat Bravo (2007-2014):
Polaritate borne
Tip de borne
Tip fixare baza
0 – plus in dreapta
1
B13
Fiat Bravo II (198) – motoare pe benzină: 1.4 1.4 16V (140 CP) 1.4 LPG 1.4 T-Jet 1.4 T-Jet
În cazul motoarelor pe benzină 1.4, 1.4 16V (140 CP), 1.4 LPG și a celor rămase din lista de mai sus, alegem baterii cu dimensiunile de 207x175x190 mm, a căror capacitate depășește 47 Ah. Cea mai slabă dintre ele este bateria Rombat Tornada 550.3510.048, cu o capacitate de 50 Ah, iar curentul maxim de pornire este de 480 Amperi. Cea mai puternică baterie este Rombat Premier 555.2310.054 cu o capacitate de 55Ah și Amperi de pornire la rece: 540 A. Toate bateriile potrivite pentru motoarele de mai sus au o suprafață de bază B13.
Fiat Bravo II (198) – motoare pe benzină: 1.4 16V (140 CP) – cu sistemul Start-Stop
Deținerea unui Fiat Bravo cu motor de 1.4 16V (140 CP) și sistem Start-Stop presupune necesitatea utilizării unor baterii mai scumpe produse cu tehnologia EFB. Bateriile potrivite au dimensiunile de 242x175x190 mm. Toate bateriile din lista de mai sus au aceeași capacitate 60Ah și Amperi de pornire la rece: 560 A. Toate bateriile din lista de mai sus au un suport de bază B13.
Fiat Bravo II (198) – motoare diesel: 1.6 D Multijet 1.9 D Multijet 2.0 D Multijet
Cele trei motoare diesel menționate mai sus, respectiv 1.6 D Multijet, 1.9 D Multijet și 2.0 D Multijet, ar trebui să fie compatibile cu baterii având dimensiunile 242x175x190 mm și o capacitate de cel puțin 59 Ah. Cea mai de bază baterie din acest set este Varta Blue Dynamic D24 cu o capacitate de 60Ah și 540A de curent de pornire, în timp ce bateria cu cea mai mare capacitate este Rombat Premier 565.2320.064 cu o capacitate de 65 Ah, având 640A de maxim de pornire la rece. Toate bateriile potrivite pentru motoarele de mai sus au o suprafață de bază B13.
Vezi și informații despre alte mașini ale acestui producător
Lasă un răspuns